The Best of... przed trzydziestką

W trzydzieste urodziny trzeba zrobić małe podsumowanie, oczywiście podsumowanie fotograficznego dobytku bo na podsumowanie życia jeszcze trochę za wcześnie :) Co się zmieniło? Na pewno fotografuję świadomie, udane zdjęcie jest efektem zaplanowanych działań, a nie przypadku. Coraz częściej ciągnie mnie w kierunku reporterki, dokumentu, a krajobraz robię w bardziej przemyślany sposób, sprawdzam pogodę, zachmurzenie itp. a tematy do reportażu wybieram przez cały tydzień sprawdzając wydarzenia z regionu. Sprzęt, którym fotografuję jest już w miarę kompletny, mocno budżetowy, ale pozwalający zrobić z aparatem to co chcę. Marzy mi się, w sumie co chwilę coś nowego, ale teraz jest to Fuji x-pro2. Marzy mi się również dokumentowanie, życia w Indiach, ale to musi poczekać... Do czego dążę? Chce wypracować styl, coś co wprawnemu oku pozwoli szybko stwierdzić - to jest zdjęcie Pawła (bez czytania podpisu pod nim :) ) Chciałbym mieć więcej czasu na fotografię, teraz jest to wyłącznie weekend, a często przez warunki pogodowe nawet nie każdy. Co mnie cieszy? Cieszy mnie duży progres w moich zdjęciach, który widzi nie tylko moje subiektywne oko, ale również potwierdza kilka wyróżnień, publikacji i wygranych konkursów. Każde podsumowanie w fotografii musi mieć oprócz warstwy tekstowej warstwę czysto wizualną, więc poniżej moim zdaniem najlepsze zdjęcia, które zrobiłem przed trzydziestką. Po trzydziestce będą już tylko lepsze! Poniżej moje TOP 30 1986-2016 :)



 
Klif w Orłowie. Zdjęcie zostało wyróżnione w konkursie organizowanym przez horyzonty.pl. Znalazło się w kalendarzu na 2016 rok jako miesiąc lipiec i wsparło WOŚP.
 Humor prosto z ul. Długiej w Gdańsku. Aktualnie zdjęcie bierze udział w konkursie organizowanym przez portal szerokikadr.pl
 
Plaża zaraz za klifem w Orłowie. To magiczne zdjęcie, które odwiedzam gdy tylko mam wolną chwilę, a pogoda na to pozwala.
Bulwar w Gdyni od tej mniej uczęszczanej strony. Lubię to zdjęcie za spokój...
Festiwal baniek mydlanych w Gdańsku. Tego dnia zrobiłem dużo udanych zdjęć, ale to jest najbardziej udane.
Festiwal kuglarstwa w Gdyni. Świetna inicjatywa i do tego efektowna.
Kolibki i coraz popularniejsze biegi ekstremalne, ja tego dnia zmarzłem, a uczestnicy...
Babie Doły. Najbardziej fotogeniczne miejsce w Zatoce Gdańskiej.
11 Listopada. Tego dnia zrobiłem naprawdę dużo udanych zdjęć, a to jedno z nich.
...i kolejne
...i kolejne
...i kolejne
Skwer Kościuszki w Gdyni. Z nudów i braku pomysłu, wybrałem się właśnie tam, strzał w dziesiątkę.
Gdańsk, Stare Miasto. Moje ukochane i mocno zaniedbane streetphoto, a to jeden z ulubionych kadrów.
Babie Doły. Kolejny raz, ale tym razem w bardzo mroźnej scenerii.
Maraton BJJ w Gdańsku. Kolega zawodnik BJJ zorganizował, charytatywną imprezę, a ja zrobiłem kilka zdjęć. Jedno z tych zdjęć zostało fotografią tygodnia portalu trojmiasto.pl
Znowu Długa w Gdańsku. Mam słabość do tego kadru, najbardziej fotogeniczna babcia starówki.
Park Oliwski, Gdańsk. Aż dziwne, że tak mało zdjęć zrobiłem w tym miejscu do tej pory.
u
Kępa Redłowska, Gdynia. Wędkarze zimą, jedno ze starych, ale zdecydowanie moich ulubionych zdjęć.
Kolejne mocno leciwe zdjęcie i podobny sentyment, zresztą uważam, że to mega dobre zdjęcie, ale nigdy niedocenione...
... i kolejne siwe zdjęcie. Dodatkowo należy do mojego Top 10
Skatepark Modelarnia, Gdańsk. To miejsce już nie istnieje, a ja wierzę, że na tych zdjęciach chociaż trochę zatrzymałem jego klimat.
Skatepark Modelarnia, Gdańsk.W 2016 roku mam w planach trochę więcej czasu spędzić w skateparkach, bynajmniej na rolkach :)
Gdynia, Orłowo i jeden z bardziej magicznych świtów jakie miałem okazję fotografować.
Smolna, Gdańsk. W tym roku również obowiązkowa pozycja w kalendarzu.
Górki Zachodnie, Gdańsk. Drugie z najbardziej fotogenicznych miejsc w Zatoce Gdańskiej. Zdjęcie wygrało konkurs "Zima" organizowany przez firmę organizacjawypraw.pl
Ostatni wypad na manifestację KOD w obronie TW Bolka. Zdjęcia docenione przez portal trojmiasto.pl fotoedytor portalu użył ich w dwóch artykułach (DUMNY).
Kolejny raz kuglarze. Chyba mój najlepszy portret środowiskowy zrobiony przed trzydziestką oczywiście :)
Klif, Gdynia Orłowo. Wędkarze, mega kadr, moje Top 10. Brało udział w konkursach, nie wygrało... :(
Mechelinki. Trzecie miejsce z najbardziej fotogenicznych w Zatoce Gdańskiej. Będę tu wracał.

Komentarze

Popularne posty