Dlaczego warto wracać w to samo miejsce kilka razy?

Często szukam nowych ciekawych zdjęć na weekendowy, poranny wypad fotograficzny. Zazwyczaj szukam takich miejsc w internecie, bardzo pomocne jest google maps. Z takiej "googlowej" mapy można dużo wyczytać. Jakie jest ukształtowanie terenu, zalesienie, zbiorniki wodne itp.


Tyle informacji wystarczy, żeby stwierdzić czy miejsce jest atrakcyjne z punktu widzenia fotografii. Oczywiście można się pomylić i trafić na bardzo nieciekawe tereny i wtedy trzeba mieć plan B...
Plan B to może być kolejne nieznane nam miejsce, wcześniej dokładnie "wygooglowane" lub miejsce, które lubimy, dobrze znamy i odwiedzaliśmy wielokrotnie z aparatem. Dlaczego?
Z prostej przyczyny. Gdy dobrze znam jakieś miejsce, odwiedzałem je w różnych warunkach pogodowych to po pierwsze wiem czego mogę się spodziewać, a w głowie mam pełno pomysłów na zdjęcia, których nie zrobiłem przy ostatniej wizycie.
Dla mnie takim miejscem jest plaża w Redłowie. Po pierwsze to unikalne miejsce na mapie Zatoki Gdańskiej, a po drugie zawsze gdy tam jestem wracam z kilkoma dobrymi zdjęciami. To chyba jedna z niewielu kamienistych plaż w zatoce, w dodatku otoczona lasami kępy Redłowskiej i wspaniałymi klifami.
Miejsce to urzekło mnie do tego stopnia, że mam w swojej kolekcji mnóstwo zdjęć z tej lokalizacji i mam wrażenie powstanie ich jeszcze wiele. Plusem tego miejsca jest fakt, że jest oddalone o 10km o miejsca, w którym mieszkam.
 Odwiedzam Redłowo od samego początku mojej przygody z fotografią. Gdy przeglądam stare i nowe zdjęcia z tego miejsca, nieskromnie stwierdzam... zrobiłem duży postęp w sztuce fotografii.
W gruncie rzeczy takie cykliczne odwiedzanie jakiegoś miejsca jest doskonałą szkoła fotografii i daje nieocenioną możliwość oceny własnych zdjęć na przełomie lat.

PS. na zdjęciu powyżej duch... :)
PS2. poniżej zdjęcia monochromatyczne... nie byłbym sobą, gdyby nie dorzucił kilku zdjęć w odcieniach szarości.


Komentarze

  1. Bardzo fajne zdjecia! Lubie fotki na dlugim czasie naswietlania, oddaja klimat miejsca. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za miłe słowo i zapraszam częściej.

    OdpowiedzUsuń
  3. ... plaża między Redłowem a Orłowem jest bardzo klimatyczna dzięki tym kamlotom na brzegu :) ... też lubię tam robić fotki :) ...

    OdpowiedzUsuń
  4. W takim razie gdybyś spotkała mnie tam o świcie to możemy wymienić się doswiadczeniami :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty