POLSKA I POLACY - album fotograficzny o kondycji współczesnego polskiego reportażu


Album "Polska i Polacy" wydany przez magazyn Press


Album wydany przez magazyn Press

W trakcie trwanie mojej fotograficznej przygody wielokrotnie szukałem inspiracji w albumach fotograficznych , kupowałem je w różnych miejscach, księgarniach, sklepach internetowych, sklepach sieciowych takich jak Empik, a nawet Media Markt, a ostatnio nawet na straganie z tanią książką i jedno jest pewne dostęp do dobrej fotografii jest w naszym kraju bardzo utrudniony, a całą sytuację ratuje chyba tylko księgarnie Bookoff.



Album „Polska i Polacy” ukazał się we wrześniu tego roku nakładem  wydawnictwa Press i w liczbach jest to 300 stron , 48 reportaży i 32 fotografów wydane w dużym formacie na dobrym papierze. Album kupiłem w Empiku i nie wiem dlaczego, ale na próżno możecie szukać tego wydawnictwa na półkach poświęconych fotografii… album znajdziecie w dziale wydawnictw prasowych, ja nie znalazłem, musiał mi pomóc pracownik ów salonu.

W śród 48 reportaży znalazłem takie, które mocno do mnie trafiły i takie, który przejrzałem z myślą kto i po co umieścił tu te zdjęcia… Na pytanie kto, byli to Panowie Wojciech Druszcz i Andrzej Zygmuntowicz, po co? To już pytanie do tych dwóch Panów. Oczywiście nie wskażę tu tych reportaży, które zupełnie do mnie nie trafiły bo to moje bardzo subiektywne odczucie i pewnie wielu z was zupełnie by się ze mną nie zgodziło. Mogę za to wskazać fotografów, których prace zawsze ceniłem i nie zawiedli mnie i w tym albumie. Krystian Bielatowicz i Tomasz Tomaszewski obaj Panowie mimo, że dzieli ich pokolenie są wielkiej klasy fotografami. Z każdym razem gdy oglądam reportaż Pana Bielatowicza marzy mi się tydzień w bacówce, marzy mi się również ta łatwość w komponowaniu kadru i umiejętność opowiadania historii, którą ma Pan Tomaszewski… długa droga przede mną, ale inspiracje mam, myślę słuszne.

Mimo, że na 300 stronach jest w mojej opinii kilka wpadek, to jednak cały album trzyma wysoki poziom, a ciekawym smaczkiem jest rozdział z zdjęciami finalistów konkursu „Polska i Polacy” pod patronatem WP. Każdy kto lubi fotografię reporterską, fotoreportaże, fotografię uliczną itp. zachęcam do kupna tego albumu szczególnie, że cena 120zł, jeżeli orientujecie się w cenach albumów fotograficznych jest dość rozsądna.

Na koniec dodam, że każdy album fotograficzny to dobrze wydane pieniądze, nic tak nie inspiruje jak zbiór zdjęć wywołanych, wydrukowanych na dobrym papierze, które możemy wziąć w rękę i oglądać, nie na monitorze komputera (co oczywiście też jest wspaniałą sprawą), ale właśnie w fotelu z albumem na kolanach. Przewagą albumu jest też fakt, że zawsze leży na naszej półce i możemy sięgnąć po nasze ulubione zdjęcie w każdej chwili, zdjęcia w Internecie łatwo zgubić, zdjęcia w Internecie znikają w natłoku fotografii codziennie wrzucanych do sieci. 

Komentarze

Popularne posty