Ogród

Własny kawałek ogrodu w czasach kwarantanny to prawdziwe zbawienie, nie zastąpi długiego spaceru, ale zawsze można wyjść na świeże powietrze bez maseczki, bez rękawiczek i co ważne bez żadnych obaw. Kiedyś mało fotografowałem własną rodzinę, teraz to się mocno zmieniło i prawie codziennie wyciągam aparat, żeby sfotografować moje córeczki.
 Pierwsze zdjęcie w tym poście jest nieostre, nie jest łatwo rozbujać modelkę, ustawić ostrość manualnie i trafić w ten wyjątkowy moment gdy na zdjęciu wszystko jest tak jak powinno. Na tym zdjęciu wszystko jest w punkt, oprócz ostrości... Mimo to postanowiłem się nim pochwalić bo absolutnie mnie oczarowało. Kiedyś jeszcze powtórzę to zdjęcie, jak tylko namówię córkę na sesję, co nie zawsze jest łatwe.
 Jeżeli gdzieś przeczytacie o tym jak współczesna manualna optyka jest niedoskonała to zastanówcie się jak bardzo ta niedoskonałość wam przeszkadza. Nie jestem przegięty w stronę optycznej doskonałości, dużo bardziej cenię sobie to co zdjęcie opowiada, niż to jak prezentuje się ostrość od brzegu do brzegu, a mimo to w moim poczuci ostrości, obiektyw Pergear 25mm jest absolutnie fantastyczny.
 Dodatkowo ogniskowa 25mm jest bardzo uniwersalna i sprawdza się świetnie w takich dynamicznych sesjach z modelem, który nie da Ci czasu na zmianę obiektywu na inny. Gdybym miał dzisiaj wybrać minimum jakie zabieram do torby to byłby to 25mm i 55mm. 35mm jest super, ale nie daje takiej uniwersalności jak 25mm i nie daje takiej separacji jak 55mm.
 Co ciekawe każde z tych zdjęć zrobiłem w kolorze i w czarno-bieli. W kolorze dla rodzinny, bo moja rodzinka nie do końca czuje klimat fotografii monochromatycznej i chcą oglądać swoje wnuczki w kolorze, także robię im tą przyjemność i dostają wersje kolorowe, a dla siebie zostawiam wersje czarno-białe i prawdziwie uwielbiam ten klimat fotografii czarno-białej. 
 Z tego też powodu zaczynam rozumieć idee aparatów rejestrujących tylko obraz monochromatyczny, chociaż sam nie chciałbym pozbawić się możliwości zarejestrowania koloru na zdjęciu, a jak pomyślę jeszcze o cenie takiej np. Leica Monochrom to chyba jest to jednak ekstrawagancja, ale gdybym był obrzydliwie bogaty to naturalnie znalazł bym miejsce na półce dla takiej Leica. 





Komentarze

Popularne posty