Łeba, wirus i 7artisans 55mm 1.4

Opustoszała Łeba to dobre miejsce, aby w czasach szalejącego wirusa trochę pobawić się w fotografię. Obiektyw 7artisans 55mm 1.4 mam już od dłuższego czasu, ale nie miałem jeszcze okazji żeby coś o nim napisać. Także zapraszam na krótką notkę na temat tego obiektywu, ale klasycznie bez technicznego gadania, jak kogoś interesuje ostrość w rogu zdjęcia, mikrokontrasty itp. to na 100% znajdzie takie info w necie.


Po pierwsze to bardzo dobry obiektyw, solidny, jasny, bardzo dobrze wykonany z ciekawą ogniskową i bardzo stylowym wyglądem. Na moim XE3 prezentuje się genialnie. W kwestii budowy nie mogę powiedzieć nic złego kawałek stali i szkła. Oczywiście jest to obiektyw manualny, więc wszystkie ustawienia musimy robić ręcznie.
Już wcześniej pisałem o tym jak zakochałem się w manualnych obiektywach. Napiszę to jeszcze raz, to naprawdę genialna zabawa, ustawianie ostrości, przesłony ręcznie daje mi jakieś takie wyjątkowe uczucie, czuję, że fotografia staje się dzięki temu bardziej osobista, bardziej moja. Dużo bardziej skupiam się nad kadrem, mam więcej czasu na przemyślenie "co ja właściwie fotografuje". Tu trzeba wspomnieć o pewnym minusie obiektywu, który dotyczy w zasadzie każdego producenta obiektywów ze dalekiego wschodu. W każdym obiektywie ustawianie przesłony odbywa się bezstopniowo, nie ma tego "klik" przy f11, czy f1.4, jednym słowem nie wiesz czy masz f11, czy f9,5. Czy to spory minus? I tak i nie, to już zależy jak bardzo zależy Ci na tym, żeby dokładnie znać parametry Twojego zdjęcia.
Obsługa tego szkła daje wyjątkową przyjemność, a jak z jakością zdjęć? Nie wiem jak to wygląda w przypadku wydruku zdjęcia na bilbord, nie wiem też jak wyglądają rogi zdjęcia oglądane przy pomocy lupy, ale zdjęcia wydrukowane w formacie A4 są genialnie ostre i wyraźne, zwyczajnie nie powiem nic złego na temat jakości zdjęć jakie generuje ten obiektyw ponieważ do mojego amatorskiego użytku jest super.
W mojej opinii warto, obiektyw jest stosunkowo tani co jest sporym plusem, a marka 7artisans zaczyna się kojarzyć z bardzo dobrymi jakościowo produktami. Gdyby przesłona była z "klikami" nie mógłbym powiedzieć nic złego na temat tej konstrukcji. Naturalnie nie polecam tego typu konstrukcji osobom, którym zależy na szybkiej fotografii takiej gdzie szybki AF to podstawa, polecam kazdemu kto ma czas do niespiesznej fotografii, chociaż im dłużej fotografuję manualnie tym szybciej ostrzę w punkt. 

Na koniec kilka słów o bezpieczeństwie w tych dziwnych czasach. Wirus szalejący na świecie skutecznie ograniczył możliwość fotografowania, szczególnie ucierpiało na tym moje dokumentalne, reporterskie zacięcie. Nie ma sensu narażać siebie i innych, więc trzeba się zastosować do zaleceń aby unikać skupisk ludzi... No ale jeżeli zachowamy minimum zdrowego rozsądku to wydaje mi się, że można bezpiecznie trochę pobawić się w fotografię na świeżym powietrzu. Jedziesz sam, własnym autem w miejsce gdzie nie ma tłumów ludzi i przynajmniej w teorii jest ok, z tym, że jak wszyscy pojedziemy w odludne miejsca to przestaną być odludne... Także zalecam rozsądek.

Komentarze

Popularne posty