Co lubię najbardziej?

Biorąc pierwszy raz aparat do ręki miałem w głowie mnóstwo zdjęć wielkich fotografów, których chciałem naśladować. Chciałem robić portrety, piękne krajobrazy, chciałem latać po ulicach wielkich miast i robić zdjęcia niczym Henri Cartier-Bresson, ale szybko okazało się co lubię robić najbardziej...
Świeże powietrze, wielkie przestrzenie, wiatr, fale, piasek, morze to wszystko co uwielbiam fotografować. Od zawsze uwielbiałem morze, wakacje spędzone na leżeniu plackiem na plaży mimo, że leniwe to cieszyły mnie od zawsze. W końcu przeprowadziłem się do Trójmiasta i morze już nie kojarzy mi się z wakacjami, ale z codziennością... co nie znaczy, że widok plaży i szum fal cieszą mniej niż kiedyś.
Jak tylko mam chwilę wolnego czasu i brak pomysłu na jakiś ciekawy plener w ciemno wybieram morskie plaże. To zawsze dobry pomysł, jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, żeby wrócić z plaży i nie mieć chociaż jednego dobrego zdjęcia. Niektóre plaże nadają się lepiej inne gorzej, ale zawsze znajdzie się na plaży coś ciekawego.
Osobiście uważam, że najlepsze są wąskie dzikie, kamieniste plaże. Na takich plażach, zawsze są głazy, gałęzie porozrzucane po plaży, drzewa z gałęziami zwisającymi tuż nad wodą, jednym słowem całe mnóstwo genialnych tematów na ciekawe zdjęcie. 
Mam swoje ulubione miejsca w okolicach Trójmiasta, jednym z takich miejsc jest plaża w Babich Dołach. Już nie raz umieszczałem zdjęcia z tego miejsca, bo to naprawdę magiczne miejsce, z każdej strony znajdziemy coś wyjątkowego. W odległości jakiś 100m od plaży w kierunku Szwecji :) dostojnie stawia opór falom torpedownia, kawałek w lewo falochron, a jeszcze dalej dzika plaża z całym dobrodziejstwem czyli zwalonymi drzewami, głazami itp. Idąc w prawą stronę natkniemy się na klify, później długi pas dzikiej plaży i coś wyjątkowego - wioska rybacka, tym ciekawsza, że wygląda na zapomnianą i zrujnowaną. Polecam każdemu i czekam na kogoś kto stwierdzi, że to miejsce nie jest atrakcyjne z punku widzenia fotografa. 
Drugim takim miejscem jest plaża ciągnąca się od molo w Orłowie, aż do końca Kępy Redłowskiej. Kolejne miejsce na mapie trójmiasta gdzie czeka mnóstwo atrakcji. Zaczynamy od molo, według mnie dużo ładniejsze niż sopockie, kawałek dalej Kacza rzeczka wpada do morza, a tuż za nią na piasku leżą rybackie kutry na zapleczu nadmorskiej karczmy. Karczma leży tuż przy plaży, u podnóża klifu i tu możemy iść dalej na dwa sposoby... w górę przez klify i dołem przez kamienistą dziką plażę. Dzika plaża dostarcza nam możliwości jak każda dzika plaża, z tą różnicą, że ta dzika plaża, jak zresztą każda inna jest na swój sposób wyjątkowa. Trzeba wspomnieć o ruinach domu zdrojowego, miejsce ciekawe, teoretycznie otwarte na wizyty turystów, dużo szkła, gruzu, klimat jak z horroru no i widok z dachu - polecam.
Takich miejsc jak te dwie plaże jest znacznie więcej, każde z pozoru podobne, ale inne, każde to teoretycznie plaża, ale każda z innym klimatem. Polecam całą wyspę Sobieszewską, Stogi, okolice Mechelinek, Rewy i dalej w stronę półwyspu Helskiego. Oczywiście nie same głazy i gałęzie tworzę klimat, trzeba pamiętać o takich bonusach jak zwalony bunkier, łabędzie i kacze rodziny, kwitnące zbocza klifu, wieczorne ogniska na plażach, wędkarze, rybacy i wiele innych atrakcji.
Mimo, że morze to mój ulubiony temat do fotografowania, to w dalszym ciągu mam duży apetyt na zdjęcia robione na ulicy, na jakiś reportaż, portret... Wciąż się uczę trudnej sztuki patrzenia na świat przez obiektyw i nie wykluczam, że kiedyś krajobraz morski zamienię na ulice miast, a statyw na lampę błyskową, ale jak na tą chwilę każda wyprawa na plażę z aparatem przynosi mi dużo radości.
Na koniec "must have" w torbie na plaży :) Statyw - solidny i stabilny, ale lekki. Obiektyw - im szerszy tym lepszy, ale tele też się czasami przydaje. Pilot  /wężyk do wyzwalania migawki. Filtry - ja preferuję prostokątne typu cokin, szare, szare połówkowe i polaryzacyjny (ale tu akurat lepszy jest nakręcany na gwint). Zapasowe baterie, szczególnie w zimne dni. Budzik ustawiony na długo przed wschodem słońca :)

Komentarze

Popularne posty