Nowe życie bloga

Mój blog dostał nowe życie. Poprzednia forma była nudna, nieciekawa i wyglądała jak album ze zdjęciami... Postanowiłem trochę (mam nadzieję) ulepszyć stronę wizualną bloga i wreszcie zacząć pisać, a nie tylko od czasu do czasu wrzucać zdjęcia. Oczywiście w dalszym ciągu zdjęcia będą główną "atrakcją" bloga, ale tym razem zdjęcia wzbogacę o krótkie (a może i dłuższe) teksty. Czasami pokuszę się o jakąś recenzję książki, albumu, sprzętu itp. oczywiście wszystko w tematyce fotografii. Śledźcie bloga, komentujcie, krytykujcie, chwalcie...

Gdynia, Babie Doły - pozostałości po molo prowadzącym do torpedowni z czasów II wojny światowej. Czas naświetlania w okolicach 8sek. spowodował, że niewielka fala rozbijając się o pale daję przyjemną mgiełkę. Zdjęcie robione wczesnym rankiem, przy nie najlepszych warunkach pogodowych obiektywem 35mm F/1.8G z przesłoną przymkniętą do F/11. Do uzyskania czasu naświetlania rzędu 8sek. niezbędny był pełny, szary filtr NDx16... w moim wypadku z mocowaniem Cokin.
Gdynia, Babie Doły - na zdjęciu również widać drewniane pozostałości po konstrukcjach otaczających torpedownię, ale nie jestem wstanie określić co to było. Zdjęcie powstało około 5rano, na chwilę przed wschodem słońca. Tajemnicze kształty w środku kadru i łuna promieni słonecznych powoli wychodząca zza lini horyzontu dają zdjęciu piękny minimalistyczny charakter.
Gdańsk, Oliwa - zdjęcie zostało wykonane w letnie popołudnie, gdy słońce nie świeciło już wysoko, ale znacznie niżej. Alejki w Parku Oliwskim są naprawdę niesamowite, długie tunele utworzone z poskręcanych gałęzi drzew tworzą baśniowy klimat. Marzyło mi się, aby alejką spacerowała starsza para dostojnie ubranych ludzi, trzymających się pod rękę i podpierających się o laskę, ale niestety mimo dłuższego czekania w tym miejscu nic takiego się nie przytrafiło. Jest to jedno z fajniejszych miejsc w Trójmieście, często je odwiedzam, wiec na pewno kiedyś wyżej opisana sytuacja się wydarzy, a ja akurat będę stał z aparatem w ręku...
Gdynia, Stocznia - Dawno temu w zimowe popołudnie przeszedłem się wzdłuż płotu otaczającego stocznię w Gdyni. Żurawie zawsze wydawały mi się dobrym obiektem do fotografowania, a te dodatkowo na przemian ułożyły się w biało-czarne konstrukcje.
Gdynia, Babie Doły - była już pozostałość molo, dziwne drewniane konstrukcje wreszcie czas na torpedownię. Babie Doły to chyba moje ulubione miejsce w Zatoce Gdańskiej. Piękna szeroka plaża otoczona krzakami dzikiej róży, w tle jedne z najwyższych klifów w trójmieście, krótki spacer w stronę Mechelinek i mamy piękną dziką, kamienistą plażę z drzewami zwisającymi tuż nad wodą. Po krótkim spacerze w drugą stronę natkniemy się na starą wioskę rybacką i kolejną torpedownię (na terenie wojskowym - brak dostępu). Torpedownia zachwyca... betonowa, podniszczona konstrukcja gdzieś w oddali wygląda z jednej strony majestatycznie i pięknie, a z drugiej strony jest w tym budynku coś tajemniczego i przerażającego. Polecam, byłem tam wielokrotnie i zawsze wracam z pięknymi zdjęciami.
Gdynia, Orłowo - Orłowo to jedna z piękniejszych dzielnic Trójmiasta, nie ma tu wielkich betonowych bloków, no może oprócz starego domu zdrojowego, ale to temat na osobnego posta. Piękne molo, kutry rybackie, klif, knajpki, plaża, rzeka wpadająca do morza i liczne głazy wystające z wody - to wszystko znajdziemy w jednym kadrze stojąc w miejscu na końcu molo. Piękno tego miejsca, łatwy dostęp (5min od peronu SKM, 1min od parkingu) sprawia, że ciężko jest podziwiać to piękne miejsce bez tłumów turystów i... ekip fotografów z obiektywami wycelowanymi w młode pary tuż po ślubie. Tak, nigdy jeszcze nie byłem w Orłowie w ciągu dnia, żeby nie natknąć się na sesję ślubną. Aż strach pomyśleć ile młodych par w trójmieście ma w swoim ślubnym albumie zdjęcia z tego miejsca... Z powodu tłumów polecam to miejsce odwiedzić bardzo wczesnym rankiem, gdzie jedynymi ludźmi będziemy my, rybacy (czasami również wędkarze) i to co najważniejsze piękne światło...
Gdańsk, Stocznia - któregoś dnia wybrałem się na Westerplatte licząc, że zrobię jakieś fajne zdjęcia... nie zrobiłem żadnego które warto by było pokazać. Wracałem trochę rozczarowany i akurat gdy przejeżdżałem mostem nad kanałem portowym zobaczyłem to co możecie zobaczyć na zdjęciu powyżej. Zachodzące słońce na tle stoczniowych żurawi w lekko pochmurny, szary dzień. Mnie ten widok zachwyca...
Gdynia, Orłowo - kawałek spacerem w stronę centrum Gdyni, tuż za wystającym urwiskiem klifu natkniemy się na dziką plażę Kępy Redłowskiej... Kamieniste wybrzeże, fale rozbijające się o brzeg morza i wędkarze i nic więcej nie trzeba komentować. Zrobiłem dużo zdjęć tego samego kadru bo z tym zdjęciem wiąże się pewien problem techniczny... Chciałem, aby morze było rozmyte,  a nie zatrzymane w ruchu i jednocześnie wędkarze w miarę ostrzy. Nie chciałem prosić panów o stanie w bez ruchu przez 5 sekund, dlatego polowałem na chwilę gdy wędkarze będą stali przez chwilę w skupieniu. Mam wrażenie, że wyszło bardzo fajnie no i przy okazji powstało jedno z moich ulubionych zdjęć.
Gązwa, woj. Warmińsko-Mazurskie - urocze miejsce w okolicach Mrągowa, miejsce w którym przyszła na świat moja narzeczona. W koło lasy, gospodarstwa, pola i magiczny zachód słońca do którego nasz wzrok prowadzony jest przez elektrycznego pastucha.
Gdynia, okolice Parku Krajobrazowego - Wiosna, kwitnące drzewa, ścieżka prowadząca w nieznane. Tego dnia powstało wiele zdjęć, ale to podoba mi się najbardziej. Na pewno będę wracał w to miejsce każdej wiosny.
Gdańsk, Dworzec Główny - To zdjęcie powstało zupełnie przez przypadek. Czekałem na SKM-kę i żeby nie marnować czasu postanowiłem porobić zdjęcia. To zdjęcie jakoś wyjątkowo mi się spodobało. Pani na pierwszym palnie, chociaż zupełnie przez przypadek wygląda jak profesjonalna modelka pozująca przed fotografem.
Sopot, plaża - wieczór, plaża tuż po zachodzie słońca i wieża ratowników WOPR, w tle molo w Orłowie. Trójmiasto góruje nad resztą Polski właśnie takimi widokami, nigdzie indziej w Polsce nie wrócisz z pracy do domu podziwiając po drodze takie widoki.
Gdynia, Babie Doły - Kolejny raz torpedownia... Często odwiedzam to miejsce co sprawia, że mam mnóstwo świetnych zdjęć tej okolicy i pewnie często będą się tu pojawiały.
Gdynia, Marina - Kolejne zdjęcie z mojego TOP10. Robiłem zdjęcia o wschodzie słońca w Gdyńskiej marinie i nagle w kadr wpłynął mi łabędź... Nic więcej nie trzeba pisać. Powstało zdjęcie, które od samego początku zachwyciło mnie swoją magią, może na to zdjęcie składa się tylko i aż płynący łabędź, morze, latarnia i poranne niebo, ale jest też coś pięknego czego nie umiem opisać. Często piszę "piękne zdjęcie" itp. i zacząłem się zastanawiać, czy to nie brzmi trochę narcystycznie i zuchwale, ale doszedłem do wniosku, że o ile fotograf (w tym wypadku ja) panuje nad techniczną stroną zdjęcia, parametrami, sprzętem, kadrem itp. to magię i piękną zdjęcia tworzy jednak zastana sytuacja, miejsce, światło, natura...

Komentarze

Popularne posty